Chciałabym dzisiaj opowiedzieć jak pracujemy. Średnio wychodzi, że każda z osób jest u mnie około 2-3h tygodniowo.
Przedstawiam co udało się zrealizować w ciągu 7-8h z uczniami lepiej sobie radzącymi:
1) Równania i nierówności z wartością bezwzględną.
2) Działania na potęgach.
3) Działania na pierwiastkach (w tym wykorzystywanie wzorów skróconego mnożenia), usuwanie niewymierności z mianownika, wyłączanie czynnika przed pierwiastek.
4) Działania na logarytmach, dziedzina logarytmu.
5) Procenty.
6) Nierówności kwadratowe (za 2 punkty) i zadania typowo maturalne dotyczące nierówności kwadratowych (za 1 punkt).
7) Równania wielomianowe (za 2 punkty) i zadania typowo maturalne dotyczące wielomianów (za 1 punkt).
8) Równania wymierne.
9) Zadania z Trygonometrii (typowo maturalne).
Na lekcji robimy zadania takie same jak później zadaje do domu, ale oczywiście zdarzają się "zadania niespodzianki";). Staram się nie dawać wszystkiego na tacy. Przykładowo zrobiliśmy na lekcji nierówności kwadratowe, same suche przykłady, a do domu były, oprócz nich, zadania typowo maturalne (patrz zadanie domowe 4.2: 15-17)
Przedstawiam wam zatem kilka obrazów z zadaniami domowymi, które dostał uczeń, który jest najdłużej i najlepiej sobie radzi. Zadanie domowe to oczywiście sprawa indywidualna. Dla osób, które słabiej sobie radzą przykłady są prostsze lub/i jest ich mniej.
Jak widać im więcej materiału zrealizowaliśmy tym większe zadanie domowe;)
Ostatnie, siódme, wyszło mi aż na trzy strony.
Przykłady zazwyczaj wymyślam sama. Testowe biorę z matur i najczęściej zmieniam dane, choć zdarzają się żywcem spisane ;)
Zainteresowanych dalszymi zadaniami odsyłam na mojego chomika, gdzie będę starać się umieszczać je regularnie tzn. co 2-3 dni.
Życzę sukcesów na poprawkowych maturach i pozdrawiam.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz