wtorek, 6 maja 2014

Odpowiedzi i rozwiązania matura podstawowa z matematyki 2014!

Witam!

Oto link do arkusza: ARKUSZ

A tutaj spakowanie skany rozwiązań na moim chomiku: klik


Troszkę się spieszyłam, więc mam nadzieję, że za wiele błędów nie narobiłam.
Wszelkie uwagi proszę zamieszczać w komentarzach.
Pozdrowienia dla wszystkich maturzystów :)









Na życzenie użytkownika thinspired zadanie 26 z delty:



Bardzo dziękuję za wszystkie uwagi i będę się starać wszelkie błędy poprawiać na bieżąco :)


7 komentarzy:

  1. Zadanie 30, pominęłaś jeszcze dwie czwórki:
    7-3 i 8-4.
    Czyli prawdopodobieństwo wychodzi 3/32 ;)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. A faktycznie, już poprawiłam. Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. zadanie z prostopadłościanem: przekątna to pierwiastek ze 126
    126=14*9 czyli d jest równe 3 pierwiastki z 14 ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. + możesz spróbować wyliczyć c w 26 nie z postaci kanonicznej, tylko z wierzchołka, tzn q=-delta/4ac
    mi wyszło dużo większe to c, a myślałam, że dobrze policzyłam..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. sorry, mój błąd.. źle pomyślałam. aż wstyd, błąd, którego nawet w podstawówce powinnam się wstydzic - skracanie mianownika z licznikiem, gdy w liczniku jest dodawanie..

      Usuń
  5. 24 źle bo moim zdaniem powinno być 10x9=90

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://www.matemaks.pl/kombinatoryka.php

      4. Kombinacja

      Usuń